روش تخریب ساختمان

در زمان حاضر برای این که ساختمان یا بنا تخریب شود به تجهیزات سنگین برای تخریب و خاکبرداری ساختمان نیاز دارد، بنابراین می‌توان گفت که خود ساختمان نیز برای تخریب باید نوع آن را مشخص کرد.

نوع ساختمان مورد تخریب

نوع ساختمان در تخریب نیز بسیار مهم است امکان دارد ساختمان‌هایی وجود داشته باشند که پی ریزی مناسبی نداشته باشند بنابراین به راحتی می‌توان آن‌ها را تخریب کرد.

1. خانه کاه گلی و تخریب آن

مانند خانه‌هایی که کاه گلی هستند که بیشتر در روستا‌ها چنین خانه‌هایی می‌توانند وجود داشته باشند اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که این خانه‌ها به دلیل این که پی ریزی خوبی ندارند از ایمنی خوبی نیز برخوردار نیستند. بنابراین برای تخریب این خانه‌ها باید امکانات لازم را در اختیار داشت تا در کار تخریب چنین ساختمان‌هایی با مشکل رو به رو نشد با این حال تخریب این ساختمان‌ها به راحتی ایجاد می‌شود. البته گرد و خاک زیادی برای این تخریب می‌تواند وجود داشته باشد بنابراین باید از ماسک برای این تخریب‌ها استفاده کرد زیرا گرد و خاک برای این تخریب بسیار زیاد است.
ساختمان‌های دیگری که می‌توان از آن نام برد که کار تخریب را باید برای آن انجام داد ساختمان‌های بتنی است.

2. خانه های بتنی

ساختمان‌های بتنی سخت‌ترین و مقاوم‌ترین ساختمان‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها نام برد بنابراین باید از تجهیزات مقاوم‌تری برای این کار استفاده کرد برای تخریب این ساختمان‌ها بهتر است که از ماشین آلات استفاده کرد. حتی زمان برای تخریب نیز اهمیت دارد که در چه زمانی شروع به انجام تخریب می‌شود گاهی اوقات پیش خواهد آمد که تخریب باید در ساعتی از شب انجام بگیرد بنابراین باید تدابیر زیادی برای این کار ‌اندیشید.
یکی از نکته‌هایی که برای این تخریب‌ها در شب باید در نظر داشت این است که باید ساختمان‌هایی که نزدیک به تخریب امکان دارد که وجود داشته باشد را از این تخریب آگاه ساخت.

روش هایی که با آن ساختمان تخریب می شود

باید در این نوع از تخریب از روشنایی خوبی استفاده کرد تا کار تخریب به سرعت و به خوبی انجام شود بنابراین می‌توان گفت که تخریب در شب احتمال ایجاد خطر را بیشتر خواهد کرد. بنابراین باید با امکانات زیادی برای این کار پیش قدم شد یکی از این امکانات که می‌تواند برای این کار مهم باشد این است که باید از روشنایی خوبی برای این کار استفاده کرد.
زیرا اگر روشنایی مناسبی برای این کار وجود نداشته باشد کار به درستی انجام نخواهد گرفت و این که امکان ایجاد خطر بیشتر خواهد بود بنابراین باید میزان نور و روشنایی به خوبی ایجاد شود. برای تخریب قسمت‌های بتنی که بخش‌های سختی برای تخریب هستند باید از بیل‌های مکانیکی استفاده کرد بیل‌های مکانیکی جز ماشین‌های سنگین به حساب می‌آیند. این ماشین‌های سنگین برای تخریب به وجود آمده‌اند. برای خاکبرداری و گودبرداری در اصفهان از این ماشین آلات استفاده می‌شود، بیشترین استفاده‌ای که برای ماشین‌های سنگین انجام می‌شود برای تخریب است.

ماشین تخریب و استفاده از آن در زیر آب

ماشین آلات تخریب می‌توانند گزینه‌های خوبی داشته باشند، زیرا با استفاده این گزینه‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و کارآیی خوبی نیز می‌توانند داشته باشد یکی از این توانایی که می‌توان از آن نام برد دسترسی آسان است. این ماشین آلات به راحتی می‌توانند به قسمتی که قرار است کار تخریب با آن انجام شود دسترسی بیابند و می‌توان گفت که مانور خوبی نیز می‌تواند داشته باشد.

یکی از نکات دیگر برای استفاده از این ماشین آلات می‌تواند این باشد که می‌توان از این ماشین آلات در زیر آب نیز استفاده کرد برخی از بنا‌ها امکان دارد در زیر آب وجود داشته باشد. بنابراین برای این که این بنا‌ها تخریب شود می‌توان از این ماشین آلات استفاده کرد زیرا به راحتی می‌توانند در زیر آب به بنا نزدیک شده و دسترسی داشته باشد.
در تخریب با ماشین آلات سنگین امکان این که سر و صدای زیادی به وجود بیاید زیاد است بنابراین ایجاد گرد و خاک نیز می‌تواند بیشتر ایجاد شود برای همین بهتر است که از ماشین آلاتی استفاده کرد که از روش فشار مکانیکی استفاده کرد. این حالت بسیار مناسب است و می‌توان گفت که ویژگی‌های زیادی برای این حالت وجود دارد یکی از این گزینه‌ها این است که می‌توان به راحتی به آن دسترسی داشته باشد و صدای کمی را نیز تولید می‌کند.

روش هایی که با آن ساختمان تخریب می شود

لرزش نیز در این روش بسیار کمتر است البته در زمان‌های اولیه تخریب می‌توان گفت که میزان صدای زیاد ایجاد می‌شود اما بعد از آن میزان صدا کمتر می‌شود. برای کار تخریب می‌توان گفت که از مواد شیمیایی نیز می‌توان استفاده کرد این روش بسیار هزینه بر است و و کار تخریب با فشار زیادی انجام می‌پذیرد اما همین طور که گفته شد هزینه آن بسیار بالا است.

کار تخریب در این روش بسیار محسوس است یعنی این که بسیار کنترل شده است در این روش خبری از سر و صدای زیاد نیست و این کار با لرزش کمی انجام می‌پذیرد. حتی می‌توان گفت که گرد و غبار نیز در این روش بسیار کمتر خواهد بود این‌ها ویژگی‌های خوبی برای استفاده از این روش خواهد بود اما این روش به دلیل این که می‌تواند هزینه بر باشد برای هر تخریبی نمی‌توان از آن استفاده کرد.

انواع روش تخریب ساختمان وجود دارد، یکی از روش‌ها استفاده از گوی تخریب است، گوی تخریب برای ساختمان‌های بتنی کاربرد دارد. در این حالت از ماشین‌های سنگین استفاده می‌شود و از یک گوی استفاده می‌شود که این گوی بسیار سنگین است می‌توان گفت که‌ اندازه آن نیز بسیار بزرگ است و هنگامی که از آن استفاده می‌شود باعث تخریب زیادی می‌شود.

استفاده از مواد منفجره

مواد منفجره نیز برای تخریب مناسب است اما برای همه تخریب‌ها نباید از مواد منفجره استفاده کرد و برای تخریب‌هایی که بسیار بزرگ و حجیم است باید استفاده کرد. با این حال باید گفت که تخریب و نوع‌های آن بسیار مهم است و مهم‌تر از آن این است که باید دانست که کدام یک از تخریب‌ها مناسب است که از آن استفاده شود.
برای هر تخریبی باید تمامی نکات را در نظر داشت تا تخریب به خوبی انجام شود و مشکلی به وجود نیاید. بنابراین انجام کار تخریب به همین راحتی‌ها نیز امکان پذیر نخواهد بود با این حال تمامی این مطالب به این خاطر است که نکات به خوبی بیان شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *